Diagnoza i terapia logopedyczna
Terapią logopedyczną w gabinecie obejmujemy dzieci, młodzież. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, która pozwala ocenić na czym polega problem u podopiecznego oraz stanowi podstawę do opracowania odpowiedniego programu terapii logopedycznej.
Oddziaływania terapii logopedycznej mają na celu :
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korekcję zaburzeń w zakresie strony artykulacyjnej, fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej
- nauczanie mowy, która się nie wykształciła,
- wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
- kształtowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej
- maksymalne usprawnianie techniki czytania i pisania
Ofertą obejmujemy następujący zakres usług:
- Wczesna interwencja logopedyczna noworodków i niemowląt
- Terapia opóźnionego rozwoju mowy
- Terapia wad wymowy m. in. rotacyzmu, seplenienia, mowy bezdźwięcznej
Terapia pedagogiczna
To specjalistyczne, indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się, obejmujące ważne umiejętności opanowania techniki czytania i pisania. Celem zajęć jest spowodowanie pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno- motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka.
Często poziom inteligencji dzieci, które maja trudności z nauką, jest taki sam jak u rówieśników. W wyniku specyficznych zaburzeń (dysleksja, zaburzenia w uczeniu się matematyki, zaburzenia SI), dzieci te nie są w stanie sprostać wymogom nauczyciela. Odpowiednio dobrany program terapeutyczny pozwala przezwyciężać te trudności i przywraca dziecku wiarę we własne siły. Główną zasadą terapii jest dostosowanie wymagań do możliwości dziecka, co pozwala mu odnosić sukcesy.
Terapia ręki
Terapia ręki to usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych, dzięki którym dziecko osiąga optymalny poziom w zakresie samoobsługi, umiejętności manualnych i grafomotorycznych. Są to ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność ruchową w obrębie całej kończyny górnej dziecka, umiejętności chwytu oraz koordynację pomiędzy dłońmi a w końcowym etapie obejmują ćwiczenia grafomotoryczne i naukę pisania.
Dla kogo terapia ręki?
- dzieci niechętnie podejmujących czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
- dzieci mających problem w samoobsłudze (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
- dzieci mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej( zbyt mocno albo zbyt słabo trzymają w dłoni narzędzie pisarskie)
- osób nie lubiących dotykać nowych i różnorodnych faktur,
- dzieci z nieprawidłowym chwytem pisarskim ( powyżej 5 roku życia)
- dzieci z trudnościami szkolnymi( zaburzona grafomotoryka, tempo pisania)
- dzieci z obniżoną koordynacją wzrokowo-ruchową
Efekty terapii motoryki ręki:
Odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz systematyczne ich prowadzenie wraz z masażami kończyn górnych powodują poprawę:
- napięcia mięśniowego kończyn
- w odbiorze wrażeń dotykowych
- sprawności ruchowej całej kończyny górnej
- czynności manipulacyjnych dłoni
- w wykonywaniu kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
- umiejętności właściwego chwytu
- koordynacji i współdziałania rąk
- w koncentracji uwagi
- umiejętności grafomotorycznych